Tridon Europe: Een mix van Google Ads, landingspagina's en HubSpot

Als internationaal specialist in het ontwerpen, produceren, inkopen en distribueren van industriële klemoplossingen, wil Tridon klanten vanuit heel Europa naar zich toe trekken. Daarom zijn wij aan de slag gegaan met het opzetten van internationale zoekadvertenties waarbij we ons richtten op de specifieke product-marktcombinaties per land, targeten op basis van het gedrag van de bezoekers op de website en slaan we alle contactdata en interacties op in het HubSpot CRM. En zo kunnen we nóg beter onze advertenties targeten en personaliseren, zodat we de juiste informatie aan de juiste personen laten zien en bezoekers sneller converteren.

 

Tridon Europe

 

Tridon: Internationaal specialist van industriële klemoplossingen

Met meer dan 35 jaar aan ervaring in de branche, biedt Tridon hoogwaardige en veilige producten en services voor de eindgebruiker. En zo streven zij ernaar de partner voor iedere organisatie die werkt met klemproducten. En wij proberen hun daarbij te helpen!

 

Focus op product-markt combinaties

Als wereldwijde fabrikant van industriële klemoplossingen, moesten ook de advertenties wereldwijd ingeregeld worden. Hierbij hebben we de focus voornamelijk gelegd op Europa en gekeken naar de verschillende product-markt combinaties om de zoekadvertenties in te richten. Zo worden alleen voor de populairste producten in een specifiek land een advertentie getoond en zorgen we ervoor dat zoekers sneller de website bezoeken en direct op de juiste pagina belanden.

Tridon chatbot

Targeten op basis van de funnel

Door de funnel heen willen we relevante mensen targeten. Dit doen we niet alleen door te letten op zoveel mogelijk mensen naar de website toe te trekken, maar ook door te leren van het gedrag op de website. We kijken naar websitebezoekers, verblijfduur, engagement met de pagina en uiteraard conversies. Zo ontdekken we welke bezoekers wel en niet geïnteresseerd zijn en kunnen we hen vervolgens naar de volgende stap in de funnel laten stromen en daarmee specifieker targeten.

Conversies binnen de B2B en B2C

Hoewel Tridon zich voornamelijk focust op de B2B, kan het natuurlijk voorkomen dat er ook consumenten op hun website terecht komen. Geen probleem! Deze begeleiden we met behulp van de chatbot naar partner websites zodat zij toch aan hun koppelingsproducten en klemmen kunnen komen. Hoewel dit geen directe conversie is, is het wel super goed voor het behouden en onderhouden van een uitgebreid partnernetwerk.

Tridon en HubSpot

Tridon & HubSpot

Om alle contactdata en interacties op één plek op te kunnen slaan en zo bezig te gaan met targeting binnen advertenties, e-mails en socials hebben we HubSpot aan Tridon geïntroduceerd. Met HubSpot kan Tridon aan de slag gaan met een uitgebreide chatbot die bezoekers met vragen naar de juiste afdeling stuurt, kunnen ze formulieren op hun website plaatsen en zo bezoekers omvormen tot leads die geïnteresseerd zijn in het product en kunnen ze leads nurturen en kwalificeren met behulp van e-mails en leadscoring. Zo zorgt Tridon voor een feilloze samenwerking tussen marketing en sales en helpen zij hun leads snel te komen waar ze moeten zijn.

Ook aan de slag met HubSpot?

Contact Vlinc